CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Greeting from me

About Me

My photo
I have been writing since the age of 12. I started blogging in middle of 2009. Attributes my balanced view of life to doting my parents, who sent me to Chinese Primary School in Selangor for my primary education before I joined Assunta School during my high school days. Now,Im a graduated student. Blogging is one of my part time.

I am a traveler seeking the truth, a human searching for the meaning of humanity and a citizen seeking dignity, freedom, stability and welfare under the shade of Islam. I am a free man who is aware of the purpose of his existence and who proclaims: “Truly, my prayer and my sacrifice, my living and my dying are all for Allah, the Lord of the worlds; no partner has He. This, am I commanded and I am of those who submit to His Will.” This is who I am. Who are you?

My words

The way I get meaning into my life
is to devote myself to loving others,
devote myself to my community around me,
and devote myself to creating something
that gives me purpose and meaning..

Tuesday 31 January 2012

End of January Epistle.



 Peace be upon to all.. 

Please let me wrote this entry in Malay language. 

Hari ini, ibu bawa saya ke tasik. Katanya, sudah sekian lama saya tidak keluar berjalan-berjalan.
Tasik antara sahabat baik sayadan ia juga ciptaan ALLAH. Apabila tibanya saya di tasik, saya hanya minta pada ibuku untuk meninggalkan  saya bersendirian.

Bersendirian adalah perkataan yang paling suka. Kenapa?
Saya boleh duduk berfikir tentang ciptaan ALLAH dan entahlah. Perkataan bersendirian itu sudah sebati dalam kamus hidup saya sejak sakit saya bertambah kritikal.
<--- Tak baik laaa..!!

Ya, saya tahu tidak baik.
Tapi saya rasa seronok dan lega bila bersendirian.
Ketika bersekolah, rakan-rakan kelas cuba sedaya upaya untuk buat saya senyum dan ketawa.
Tapi tidak... Adakalanya, saya senyum. Hanya semata-mata ingin gembirakan hati mereka. Thanks kawan-kawan. 


Ketika berseorangan di sini, 
fikiran saya melayang pada suatu peristiwa yang amat sukar dilupakan.
Pada masa itu, saya di hospital sedang menerima rawatan.
Kebetulan, saya tersempak dengan dia yang enggan menerima rawatan yang sering dia lakukan. 
Muka dia muram dan tidak gembira. 
Saya pun bertanya dan dari situ, bermulalah perkenalan kami. 

Tapi, persahabatan kami tidak lama. 
Dia dijemput oleh Sang Pencipta -  ALLAH S.W.T.  Dia pergi meninggalkan saya dan orang-orang yang dia sayang tanggal 5 Oktober 2011 yang lalu. Perit dan pilu hati saya untuk menerima khabran tersebut. 
Tidak menyangka dia akan pergi, sedangkan dia seorang yang baik. Dia salah seorang insan yang berjaya membuatkan saya gembira, ketawa dan lupa bahawa saya ini sakit.

Kata-kata dia masih segar di ingatan saya. 
Az, Min di KLIA dan Min akan pergi Australia untuk menjalani pembedahan. Insya-ALLAH, Min akan jumpa balik Az apabila semuanya selesai. Terkejut saya bila mendapat SMS dari dia. 
Pantasnya masa berlalu. Tidak sangka itu SMS terakhir dari dia.

Namun, apakan daya ALLAH lagi menyayangi dia. Pembedahan itu gagal. 
Min atau nama penuhnya Muhammad Azriel Azmin B. Muhammad Firdaus Abdullah. Seorang yang berjaya membuat saya ketawa dan gembira sehingga saya lupa yang saya ini sakit. Tetapi , kini itu semua sudah tiada dan saya akui saya rindukan saat2 bersama dengannya.

Apapun yang terjadi, saya kena berjalan tanpa henti. 
Air mata saya yang tertahan ini menunggu masa untuk dijatuhkan. 
Semoga kepergianmu tak akan merubah apapun. 
Semoga mampu untuk saya lawan kesepian saya. 


 --------- DIARY END ---------

With Love and Peace, 
Writer


No comments: